آیا قبرس شمالی به پاسپورت نیاز دارد؟
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


اگر می خواهید بدانید که آیا قبرس شمالی نیاز به ویزا دارد یا خیر، با ما همراه باشید. قبرس شمالی در حال حاضر برای مسافرانی که وارد این کشور می شوند ویزای فرودگاهی صادر می کند. این ویزا حداقل یک هفته و سه ماه خواهد بود.

چرا قبرس شمالی بهترین مقصد شماست؟ آیا قبرس شمالی یورومای ویزا می خواهد؟

یک: نیازی به اخذ ویزا نیست و پس از ورود به قبرس ویزای فرودگاهی برای شما صادر می شود. (در واقع طبق شنیده های اخیر از منابع دولتی، افراد باید قبل از ورود به صورت آنلاین برای ویزا اقدام کنند و با ویزای از پیش آماده شده وارد شوند).

دو فاصله جغرافیایی این جزیره تا ایران بسیار کم است و امکان رفتن به ایران بسیار آسان است. همچنین با ساخت فرودگاه جدید ارژن به زودی شاهد پروازهای مستقیم ایران به قبرس شمالی خواهیم بود.

سوم: هزینه زندگی به لیر است که برای هموطنان بسیار مقرون به صرفه است. در حالی که بیشتر این مشاغل به دلار و پوند استرلینگ درآمد دارند (کار در املاک و مستغلات و همچنین کار در کازینو و هتل)، بقیه مشاغل به لیر درآمد دارند. و پایه دستمزد در قبرس شمالی تقریباً دو برابر ترکیه است. واحد پول اصلی این دو کشور لیر است.

چهارم: مردم قبرس  euromy  از نظر فرهنگ، سنت ها و آداب و رسوم به ما نزدیک هستند، مردمی صمیمی و صمیمی هستند که از مهاجران استقبال می کنند.

پنجم: قبرس دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای است و گزارشی از زمستان های سخت اروپایی وجود ندارد. در این جزیره زیبا بیش از 320 روز آفتابی در سال را تجربه خواهید کرد.

ششم: یادگیری ترکی با 4000 کلمه رایج آسان است.

ویزای فرودگاهی قبرس

به دلایل امنیتی قبرس شمالی تحت هیچ شرایطی به کشورهای خاصی ویزا نمی دهد. پس از بررسی اولیه توسط پلیس فرودگاه، بقیه کشورها در بدو ورود به فرودگاه ویزای فرودگاهی دریافت خواهند کرد. خاطرنشان می شود که پلیس ممکن است پس از تحقیقات اولیه مسافر را رد کند. موارد زیادی وجود دارد که مسافران فقط به دلیل مشکوک بودن پلیس اجازه ورود ندارند.

این محدودیت ها در درجه اول برای حفظ امنیت داخلی قبرس شمالی و ثانیاً جلوگیری از موج پناهجویان از قبرس جنوبی به یونان و شمال اروپا است.

کدام کشورها اجازه ورود به قبرس شمالی را ندارند؟

افغانستان – سوریه – چین – آفریقای جنوبی و کشورهای آفریقایی به غیر از کشورهای در حال جنگ از ورود به قبرس شمالی منع شده اند، مگر برای بورسیه تحصیلی و پذیرش در دانشگاه دولتی قبرس. دارندگان پاسپورت این کشورها مجاز به خرید یا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در قبرس شمالی نیستند. هر چقدر هم که بخواهند در این کشور سرمایه بریزند، دولت اجازه نمی دهد.

شرایط ویزای قبرس

همانطور که در بالا ذکر شد، ویزاهای این کشور همچنان برای افراد واجد شرایط در فرودگاه صادر می شود. اما ویزای قبرس شمالی به زودی به ویزای الکترونیکی تبدیل می شود. به این ترتیب متقاضیان سفر به این کشور باید مدارک مربوطه را به صورت آنلاین در ایستگاه پلیس مهاجرت قبرس شمالی بارگذاری کنند و منتظر صدور ویزا باشند. در صورت گرفتن ویزا می توانند بلیط ورود به کشور را تهیه کنند.

به طور کلی، ویزا به چهار گروه اعطا می شود:

1) دانش آموزان: دانش آموزان هنگام ورود باید گواهی تحصیلی خود را به همراه داشته باشند. داشتن کارت دانشجویی برای دانشجویان گذشته و نامه پذیرش نهایی برای دانشجویان جدیدالورود الزامی است. دانشجویان جدیدالورود باید بلیط رفت و برگشت را در یا قبل از پایان ترم باز کنند. دلیل این سختی دانشجویان در ترم اول این است که افرادی هستند که پس از قبولی وارد کشور شده و با پناهندگی یا کار غیرقانونی مواجه شده اند.

2) گردشگران: کسانی که قصد سفر به قبرس شمالی و تفریح ​​و گشت و گذار در این کشور زیبا را دارند، باید بلیط رفت و برگشت را از قبل تهیه کرده باشند. همچنین باید به نوعی ثابت کنند که در طول سفر جایی برای اقامت دارند. در صورت داشتن دانش در قبرس باید کارت اقامت و مدارک اقامت فرد را ارائه دهند و در صورت عدم اطلاع در قبرس باید رزرو هتل را به پلیس فرودگاه ارائه دهند. ویزای فرودگاهی برای مسافران بر اساس تاریخ بلیط برگشت صادر می شود. مدت زمان این نوع ویزا حداکثر یک ماه می باشد.

3) مالکین: افرادی که دارای مدرک یا قرارداد اقامت در قبرس شمالی هستند می توانند به راحتی ویزا دریافت کرده و وارد این کشور شوند. مدت زمان این ویزا حداقل یک ماه و سه ماه می باشد. البته مشاورین املاک نیازی به ویزا ندارند و می توانند چندین بار وارد کشور شده و از آن خارج شوند. اما اگر فردی ملکی داشته باشد و برای گرفتن اقامت اهمیتی نداشته باشد می تواند بدون محدودیت از قبرس شمالی بازدید کند و ویزای بلند مدت بگیرد. همانطور که گفته شد این ویزا تا سه ماه بدون پرداخت هزینه قابل تمدید است. اگر صاحب خانه قصد دارد بیش از سه ماه در قبرس شمالی بماند، باید برای اجازه اقامت اقدام کنید. اخذ اقامت قبرس شمالی با خرید ملک بین یک تا دو ماه زمان می برد. در سه سال اول سالانه، در سال سوم تا پنجم دوسالانه و در سال پنجم دائمی خواهد بود (کارت اقامت هر 5 سال یکبار تمدید می شود).

4) کارمندان یا صاحبان مشاغل: افرادی که در قبرس شمالی کسب و کار راه اندازی می کنند یا افرادی که در این کشور کار می کنند بدون بازرسی وارد کشور می شوند. این افراد ملزم به همراه داشتن مدارک کار و گواهی اقامت هستند.

تمدید ویزای قبرس

اگر یک خارجی بخواهد ویزای خود را یک ماه تمدید کند باید با مدرک نشان دهد که دلیلی برای تمدید سفر خود دارد. در این صورت ویزا از یک ماه به سه ماه قابل تمدید است. این مسیر در اداره مهاجرت قبرس شمالی در پایتخت شهر لفکوشا موجود است. این توسط ادارات پلیس مهاجرت پشتیبانی نمی شود. در بیشتر موارد، افرادی که اقوام قبرس شمالی دارند می توانند ویزای توریستی خود را به مدت سه ماه با این امتیاز تمدید کنند.

جریمه اقامت غیرقانونی بدون ویزا

اگر بدون ویزا بمانید باید هر روز جریمه بپردازید. مبلغ جریمه در حال حاضر حدود 400 لیر ترکیه در روز است. اگر جریمه این اقامت غیرقانونی را پرداخت نکنید، از ورود بعدی منع خواهید شد. برای رفع این مشکلات لازم است شخصاً به اداره مهاجرت قبرس شمالی در لفکوشا مراجعه کنید. جریمه را می توان در فرودگاه نیز پرداخت کرد.





:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: